HTTF CLUB

کلوپ 30 تا 50 ساله های خوشحال/ Happy 30 To 50 Year Olds Club

HTTF CLUB

کلوپ 30 تا 50 ساله های خوشحال/ Happy 30 To 50 Year Olds Club

HTTF CLUB

HTTF CLUB یا کلوپ خوشحال ها قصد دارد حال خوب رو به تمامی افراد 30 تا 50 ساله هدیه دهد و با بهترین راهکارها و برنامه ها انگیزه و انرژی افراد را بالا ببرد.

بایگانی
آخرین مطالب

گیاه دارویی چیست ؟

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴ ق.ظ

 گیاه دارویی چیست ؟

 به گیاهانی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم تمام یا اجزایی از آن به صورت تازه، خشک شده و یا مواد موثره استخراجی از آن به منظور اثرات بهداشتی،پیشگیری و درمانی در بدن انسان، حیوانات و دیگر گیاهان به کار می رود، و یا در واقع گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی ماده موثره است. این ماده که کمتر از ۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است . این گیاهان از زمان پیدایش بشر در مکانهای مختلف بوجود آمده اند و باعث زیبایی این دنیا شده است. تاریخچه پزشکی و درمان در ایران به دوران آریایی، در حدود 7000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و نیز نخستین نوشته ها و نسخه های به دست آمده از گیاهان دارویی در تمدن های مهم دنیا نظیر ایران باستان، مصر، خاورمیانه، یونان باستان، هند و چین به 3000 سال قبل از میلاد بر می گردد. نخستین پزشک آریایی به نام تریتا یا آتروت نام داشت. شخصی بود دانا و توانا که برای نخستین بار ناخوشی و تب ناشی از زخم شمشیر و نیزه را درمان کرد. از ارزشمندترین منابع قدیم طب سنتی، ابوعلی سینا پزشک و فیلسوف ایرانی آن را به رشته تحریر درآورد در این اثر گرانبها ۸۱۱ داروی گیاهی و خواص درمانی آنها را معرفی کرد با کمال افتخار در حال حاضر اثر این دانشمند بزرگ ایران زمین به عنوان یکی از منابع مهم در دانشگاه های پزشکی سراسر دنیا مورد تدریس و مطالعه قرار می گیرد..
در ایران حدود ۸۰۰۰ گونه گیاهی موجود است که از این تعداد ۲۳۰۰ گونه جزء گیاهان معطر و دارویی  از این تعداد ۴۵۰ گونه در عطاری‌های ایران به فروش می‌رسند که 50 گونه رقابتی هستندکه ایران بیشترین صادرات را در زمینه زعفران و گل محمدی دارد.
.

                                                            آلوورا

 

طبقه بندی بر اساس نوع ماده مورد مصرف گیاه
الف- برگ و جوانه
ب- بذر یا میوه
پ- ساقه یا پوست ساقه
ت- ریشه، غده یا پوست ریشه
ث- صمغ یا شیرابه و...

 

                                                    

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۳
محبوبه عظیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی