HTTF CLUB

کلوپ 30 تا 50 ساله های خوشحال/ Happy 30 To 50 Year Olds Club

HTTF CLUB

کلوپ 30 تا 50 ساله های خوشحال/ Happy 30 To 50 Year Olds Club

HTTF CLUB

HTTF CLUB یا کلوپ خوشحال ها قصد دارد حال خوب رو به تمامی افراد 30 تا 50 ساله هدیه دهد و با بهترین راهکارها و برنامه ها انگیزه و انرژی افراد را بالا ببرد.

بایگانی
آخرین مطالب

آویشن

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۰۶ ب.ظ

 

 

آویشن :

آویشن گونه و اسم های مختلفی دارد که نام های دیگر این گیاه کاکوتی ،اٌورشم، آویشم، افشن، آس بویه، اوشن،آذربه، آذر روبه، اشمه کوهی، علف کبک، کلیک اوتی، کهلیک اوتی.
آویشن گیاهی است نحیف و بوته مانند و از گیاهان دارویی ای است که در فصل بهار از دامنه کوه یا مزارع پرورش گیاهان دارویی جمع آوری می شود.و در حوزه ی درمان و غذا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و طبع آویشن گرم و خشک است.
 

برخی از خواص آویشن :

درمان آکنه، حفظ سلامت پوست، تحریک رشد مو، درمان شوره سر، خواص ضد التهابی ، درمان سوء هاضمه، سلامت استخوان، کنترل فشار خون، درمان گرفتگی های عضلانی، بهبود بینایی، خواص ضد باکتریایی، پیشگیری و درمان کم خونی، سلامت دهان و دندان ، تقویت سیستم ایمنی بدن، خواص دیورتیک آویشن، خواب آرام و کاهش خستگی، ویژگی های ضد سرطان، آویشن در درمان سرفه و گلودرد بسیار توصیه شده است ، معالجه بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم ، ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس، درمان سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برای درمان نفخ و گرفتگی های عضلانی استفاده می شود.
جوشانده آویشن برای درمان اسهال و پیچش روده استفاده می گردد.دم کرده آویشن برای درمان عفونت گوش میانی، نفخ و تهوع استفاده می شود،حمام آویشن در طب سنتی به عنوان درمانی التیام بخش به افرادی که دچار گرفتگی و دردهای عضلانی و مفصلی به خصوص روماتیسم هستند توصیه شده است.به دلیل وجود تیمول و کارواکرول در این گیاه حاوی اثرات ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی است.

 

                           آویشن کوهی

درمان سردرد با گیاهان دارویی

 

  • یکی از داروهای گیاهی که برای درمان سردرد استفاده می شود جینسینگ نام دارد . گیاه جینسینگ جوان کننده و انرژی بخش است. از خواص جینسینگ این است که مقاومت بدن را افزایش داده و توان ذهنی و جسمانی را تقویت می‌کند. این گیاه در درمان ترکیبی از استرس و سردرد مفید است.  جینسینگ عملکرد مغز و حافظه را تقویت میکند . میتوانید آن را با چای یا جداگانه میل کنید .

 

                                  خواص جنسینگ

 

  • کاسنی تلخ فواید زیادی دارد . کاسنی تلخ هم مزه قهوه است و در صورتی که خشک شده، تفت داده و آسیاب شود، طعم آن از قهوه هم بهتر خواهد شد . کاسنی ریشه های ضخیمی دارد  و دارای کافئین نیست . یک لیوان گرم از نوشیدنی این گیاه، سردردِ شما را درمان می کند .

 

  • برگ بو برای درمان سردرد فواید زیادی دارد . برگ بو نیز حاویِ پارتنولید است . این پارتنولید‌ها مواد مؤثری هستند که ثابت شده است در درمان سردرد میگرنی مؤثرند. 

                                       فواید برگ بو

 

  • جالب است بدانید که گلِ گیاه حنا درمان مؤثری برای سردرد‌های ناشی از گرما و تابش خورشید است. در صورتی که گل این گیاه را خشک کرده، کوبیده و با سرکه خمیر کنید و بر روی پیشانیتان بگذارد، فوراً از شر سردرد خلاص می‌شوید.

 

  • درمان گیاهی سر درد با نعناع یا دمنوش نعناع یا روغن نعناع امکان پذیر است . روغن نعنا و یا مرهمی که بر پایه نعنا باشد، در صورتی که روی بینی و پیشانی مالیده شود، به سرعت سردردتان را برطرف می‌کند. اکثر روغن‌ها و یا پماد‌های برطرف کننده سردرد، در درونِ خود دارای منتول و یا نعنا هستند. برگ‌های نعنا که در یک فنجان آب جوشیده باشند، شما را از شر هر نوع سردردی خلاص می‌کنند.

                                     فواید برگ حنا

 

  • برای درمان گیاهی سردرد ، سرماخوردگی و انفولانزا از زنجبیل استفاده می کنند . چای زنجبیل باعث نرمی گلو می شود و سردردتان را تسکین میدهد. برای تهیه چای زنجبیل یک تکه خیلی کوچک زنجبیل  ( زنجبیل تند است) در آب جوش بریزید سپس به ان شکر اضافه کنید و بنوشید . این چای ارام بخش است و سرماخوردگی را درمان می کند .

 

 

  • درمان گیاهی سردرد راههای مختلفی دارد. این چند گیاه بخش کوچکی از گیاهانی است که میتواند سر درد را درمان کند. همچنین بعضی ها می گویند اگر یک روسری به دور سرمان ببندیم میتواند سردرد ما را کاهش دهد .

 

درمان پا درد از طریق سرکه و روغن دانه سیاه

افرادی زیادی اطراف ما هستند که از پا درد رنج می برند شما میتوانید از طریق طب سنتی این درد را کاهش دهید.قطعا همه ما در منزل همیشه سرکه داریم در واقع سرکه مایع ترشی است که از اکسید شدن اتانول موجود در آب سیب، آبجو و موادی از این قبیل به دست می آید. معمولا 3 تا5 درصد از حجم سرکه ها، اسید استیک می باشد سرکه در درمان های مختلفی استفاده می شود و می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن و یا بعلت های دیگر را با کاهش التهاب تسکین دهد برای این کار می توانید در دو ظرف جدا که یکی مخلوطی از سرکه و آبگرم و دیگری مخلوطی از سرکه و آب سرد است. یک حوله را در مخلوط آب گرم خیسانده و سرکه  فشار داده، سپس آن را اطراف پای خود به مدت پنج دقیقه بپیچید. همین کار را نیز با مخلوط آب سرد انجام دهید. روزانه این عمل را حداقل سه یا چهار بار تکرار کنید تفاوت آن را کاملا احساس خواهید کرد.

یکی دیگر از درمانهای گیاهی برای پا درد به این صورت هست که می توانید روغن دانه سیاه را هر شب بر روی پایتان ماساژ بدهید تاثیر آن فوق العاده می باشد.

 

                                                          فواید روغن دانه سیاه

 

گرد آورنده : ملیحه اینانلو 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۸
محبوبه عظیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی